さすがヘリタンスと感じるくらいホテルのお部屋も素敵で、ホテル外観も完璧!スタッフホスピタリティも最高でした!特にウェルカムドリンクのパッションフルーツジュースが美味しかった!スリランカでも唯一ウェルカムドリンクを選べるところなのでは!プールもいくつかあり用途に合わせて入れるのでよかったです。
- 無料Wi-Fi
- 無料駐車場
さすがヘリタンスと感じるくらいホテルのお部屋も素敵で、ホテル外観も完璧!スタッフホスピタリティも最高でした!特にウェルカムドリンクのパッションフルーツジュースが美味しかった!スリランカでも唯一ウェルカムドリンクを選べるところなのでは!プールもいくつかあり用途に合わせて入れるのでよかったです。
スリランカ到着日に、翌日シーギリヤロックとミンネリア国立公園訪問のため一泊しました。夜寝るだけなのでスーペリアのお部屋でしたが、バワ建築ホテルを味わうのには充分でした(個人的にはマハゲダラより好みです)。流石に建物にやや老朽化は見られますが、このホテルにはそれを補って余りあるパワーがあります。岩が剥き出しの廊下、窓の外は猿や鳥の楽園の森、レストランからの湖の眺望、何もかもが素敵すぎます。心配していた水回りも全く問題無し。ランチしたプール沿いのレストランもお手頃で美味しかったです。次に訪問するときは連泊必至です。
人生の節目(定年退職)の旅行として、スリランカ旅行を計画しました。
旅行の目的の一つとして、バワ建築のホテルに宿泊したかったので、ヘリタンス カンダラマに2泊しました。
チェックインする日は、夕日の時間に間に合いませんでしたが、ホテルに向かう途中、夕日と満月が両サイドに見えてとても綺麗でした。
移動休憩の時に、何気なく記念旅行であることを現地旅行会社の方に話したところ、ホテルの部屋のアップグレードとケーキのサプライズプレゼントをして頂き、大変驚きました。
ホテルは、自然に囲まれていて、朝夕必ずお猿さん達がベランダに食べ物のおねだりにやってきます。バナナを握りしめて、朝食のレストランから帰る方々は、部屋に来ているお猿さん達にプレゼントするのでしょう。
ホテルのアメニティーは最小限に抑えていて、自然にやさしい配慮と思います。
思い出に残る宿泊をさせて頂きました、再び宿泊したいホテルと感じました。
Dear Valued Guest,
We are overwhelmed by your extremely encouraging sentiments shared with us based on your stay at Heritance Kandalama.
It is truly a delight for our team to note that we were able to cater to all your needs and were able to make your celebration more memorable.
We look forward to having you back with us for another memorable stay in Bawa's architectural masterpiece.
Yours Sincerely, Priyan Wijeratne, General Manager, Heritance Kandalama.
とても大きなホテルで、長さは世界一とか。ホテルの廊下は広いので、ホテル内で散歩できます。屋上庭園は星空が素晴らしく、思わぬ所に図書室やジムがあります。ラウンジが無数にあり、プールも3カ所もあります。シーギリヤを含む眺望は素晴らしく、山の頂上に沈む太陽の写真も撮れました。お料理は美味しく、今回はパッションフルーツがとても美味しかった。早めにチェックインして、ゆったりとした空間でゆっくりとした時間を堪能させていただきました。
Dear Valued Guest,
Thank you for keeping trust in Heritance Kandalama for your stay. Many thanks for the time taken to share your feedback on TripAdvisor as well.
We are delighted to read that you had enjoyed your stay with us and that we were able to cater to all your needs.
Pleased visit us again for another relaxing holiday getaway in Bawa's architectural wonder.
Yours Sincerely, Priyan Wijeratne, General Manager, Heritance Kandalama.
レセプションを挟んで左右に部屋が広がっている。端の部屋だとかなり歩く。廊下などはコンクリートでスーツケースは転がしやすい。部屋は古くガタがきている。引き出しなどは湿度の関係か何も入ってないにもかかわらず開けにくいというかほぼ開かない。冷蔵庫に至っては、今までの旅行で泊まったホテルの中で確実に一番ボロい。他にも全体的に老朽化が目立ち快適ではない。シャワールームのソープディッシュもグラグラしており、シャンプーなどが陶器製で他に置く場所もなく割れたら危ないのでなんとかして欲しいと言うと、洗面台に置いて使用しろと言われた。シャンプーとボディソープを?何とかグラグラするソープディッシュを直してもらったら、帰り際、土足で未使用のバスマットを踏んでいった。一番最悪なのは、チェックイン後部屋に案内してくれた若い男性。全くやる気がない。やる気がなくても最低限の説明は必要だがそれもない。あれだけ嫌なら辞めればいいのに。部屋には色々なスイッチがある。部屋が真っ暗なのでランプをつけたいがわからない。説明もなかった。また接触も悪いというお粗末さ。夕食前にターンダウンサービスにスタッフが部屋に来た。今日は良いと断るととチップを要求された。払う必要がないので払わないでいるとターンダウンは一度もされなかった。こういう体験をするとレストランのスタッフを絶賛してしまいそうになるがごく普通。メニューは中国人の団体がいると中華料理を意識した料理になる。このホテルを絶賛する人がいるが、私には全く理解出来ない。また利用したいと思わないし、人に薦められない。
Dear Valued Guest,
It is truly a regret for our Heritance Kandalama team to receive such reviews from our valued guests as we always endeavor to offer a stay that either meets or exceeds all expectations.
Whilst we feel it is important to note that Heritance Kandalama is a popular choice amongst our customers, which generally achieves a high proportion of positive feedback, it is not to say that your concerns have been dismissed. Indeed, we acknowledge that our customers are all different and that what may be perfectly agreeable to some guests, may not be at all in line with the requirements and expectations of others. The feedback we receive is therefore of the utmost importance to us and necessary measures will be taken to ensure such problems are not repeated in the future.
We would like to take this opportunity to inform our valued guests that we carry out routine maintenance work and any immediate requirements are met promptly. However, major changes and structural work will be addressed in our next renovation project.
The staff at Heritance Kandalama are all aware that all prices include the taxes and service charges and are not encouraged to take tips. Please note that there have been instances where our staff members were endorsed by guests for refusing to take tips and informing them that they have done their duty not for monetary rewards. Nevertheless, our apology for the inconvenience caused and we shall further look in to this in our monthly training programs while all staff members will be strongly advised against such behaviors.
We hope this would not deter you from visiting us again as we look forward to offering you a more pleasant stay should your plans bring you back to Sri Lanka again in the future.
Yours Sincerely, Priyan Wijeratne, General Manager, Heritance Kandalama.
どこにいても、どこを見ても、バワ建築デザインの素晴らしさに触れられるホテルです。
ブッフェの品数も多く、美味しいので、1人でも十分に楽しめます。
次回行くことができたら、スパやヨガプログラムにも参加してみたいと思います。
Dear Valued Guest,
Thank you for sharing with us, the feedback of your stay at our hotel. We are pleased to note that you had enjoyed your time with us, and have endorsed the unique architecture of Geoffrey Bawa.
It is truly encouraging for our team to read such positive endorsements from our valued guests.
Please visit us again as we assure you will have some more sweet memories to take home.
Yours Sincerely, Priyan Wijeratne, General Manager, Heritance Kandalama.